ČO JE DEKARBONIZÁCIA?
BG dekarbonizácia je unikátne odstránenie pevných uhlíkových usadenín chemickou cestou, bez zložitej, drahé a nebezpečné mechanické procedúry. Tieto úsady vznikajú pôsobením vysokých teplôt na uhľovodíkové látky alebo pri spaľovaní paliva.
Súčasti motorov, prevodoviek, diferenciálov a ďalších systémov sa časom začnú zanášať karbónovými úsadami, ktoré vznikajú pôsobením vysokých teplôt na uhľovodíkové látky (palivo, oleje). Tieto úsady začnú postupne zanášať sacie a výfukové ventily, vstrekovacie trysky, spaľovaciu komoru, výfukový systém aj katalyzátor, čo spôsobuje stratu sily motora, vyššiu spotrebu paliva, pokles kompresných tlakov a tým aj výkonu motora, nepravidelné zážihy, klepanie motora, zlé štartovanie. Odstránenie týchto usadenín z motorov, prevodoviek a ďalších systémov sa nazýva dekarbonizáciou.
DEKARBONIZÁCIU JE MOŽNÉ VYKONÁVAŤ DVOMA SPÔSOBAMI
BG dekarbonizácia odborným servisom, ktorá sa vykonáva v autorizovanom servise pomocou špeciálnych BG prístrojov, sa vykonáva pri motoroch, ktoré majú najazdených viac ako 50.000 km alebo pri znateľných ťažkostiach. Tiež servis sacieho systému je možné robiť len touto cestou.
BG dekarbonizácia vlastnými silami je preventívny servis, ktorý sa vykonáva pravidelne každých cca 15 000 km od nového vozidla. Aplikácia je do palivovej nádrže, olejového priestoru, chladiaceho systému, posilňovača riadenia a ďalších systémov vozidla. Tento pravidelný preventívny servis zaistí, že sa v motore av ďalších systémoch nebudú úsady vytvárať, budú vždy v dobrej kondícii a nebude nutné už vykonávať náročnejšie opravy. Touto cestou nemožno urobiť dekarbonizáciu sacieho systému, tá sa vykonáva iba v autorizovaných prevádzkach.
ROZDIELNY PROCES DEKARBONIZÁCIE U BENZÍNOVÝCH A NAFTOVÝCH MOTOROV
pretože konštrukcia naftových a benzínových motorov je odlišná, tak BG dekarbonizácia je presne nastavená na jednotlivé motory a ich požiadavky, aby bola účinnosť 100%. Produkty BG sú vyvíjané v spolupráci s výrobcami automobilov Volkswagen, Honda, Mitsubishi, Renault, atď.
KAM IDE VKLADY UHLÍKA?
Ropné palivá sú kvapalné uhľovodíky (aromatické, alifatické...), vytvárajú sadze (pevné častice), ktoré vplyvom teploty a tlaku zanášajú sací systém, spaľovací systém, vstrekovače atď. Motorový olej, tiež ropného pôvodu (uhľovodík) sa dostáva do sacieho, spaľovacieho systému (prchavosť degradovaného maziva) a tým množstvo usadenín navyšuje. Účinná látka v BG produktoch PEA (polyetheramín) a ďalšie podporné látky je vplyvom chemickej reakcie, teploty, tlaku opäť pretvára v kvapalné/plynné zloženie = takže sú transformované obdobne, ako bola počiatočná fáza paliva. Výsledné molekuly sú veľmi malé, bezpečne prechádzajú celým systémom a nezanášajú katalyzátory ani DPF. Naopak molekuly PEA, ktoré sa nenasýtia, ďalej v tomto procese pokračujú aj vo výfukovom systéme, kde dochádza aj k odstráneniu usadenín.
Preto je aj pri bežnej BG dekarbonizácii spaľovacieho, sacieho a olejového priestoru "pridruženým" efektom čistejší/priechodnejší DPF alebo katalyzátor. Priemerné číslo zníženia usadenín v DPF je 26 %. Pri BG dekarbonizácii môžete sledovať aj sprievodný jav, kedy z výfuku vychádza biely dym/para, ktorá sa okamžite v atmosfére rozptýli. Neobsahuje pevné častice, sadze, preto nie je dym čierny, čo by ukazovalo na veľké častice a postupné zanášanie systému. NIČ NEBEZPEČNÉHO NEPRECHÁDZA CEZ SPAĽOVACÍ PRIESTOR. ABSOLÚTNE BEZPEČNÉ PRE KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.
TESTY VÝSKUMNÉHO ÚSTAVU MOTOROVÝCH VOZIDIEL
Máme k dispozícii oficiálne testy od Výzkumného ústavu motorových vozidel.