Proces funguje na báze pyrolýzy, teda iba tam, kde je vysoká teplota (spaľovacia komora, výfukové ventily) a kde sa môžu uhlíkaté úsady spaľovať!!! Je to riešenie dôsledku, avšak nie príčiny. Sací systém, sacie ventily a vstrekovače, všade tu je nízka teplota a efekt pyrolýzy tak nevzniká. Nie je tu preto žiadny účinok pyrolýzy. A práve v týchto miestach je recidíva a zanášanie spaľovacej komory najvyššia. Vodík (HHO) nemá žiadne detergentné schopnosti = iba vytvára vysokú teplotu!!! Aplikácia chemickej cesty BG Products prináša 100% výsledok v nízkej aj vysokej teplote. Nedochádza v tomto procese k priamemu spaľovaniu uhlíka, ale jeho postupnému chemickému rozkladu. Tým sa rieši nielen dôsledok, ale hlavne príčina problému. Len pre názornosť: vezmite zanesený vstrekovač, alebo EGR ventil, nechajte si naplniť balónik vodíkom a skúste plyn do vstrekovača alebo EGR vypúšťať, či nastane nejaké odstránenie! Bohužiaľ nemôže nastať, pretože vodík je ľahostajný. Pokiaľ do vstrekovača alebo EGR budete aplikovať prípravky BG 406, 210 alebo BG 229, tak uvidíte rozdiel, a to aj za studena.
Hlavný rozdiel v našej profesionálnej technológii je, že systém nebude mechanicky čistený a namáhaný. To znamená, že nedôjde k možnej kontaminácii a mechanickému poškodeniu. Špeciálna chémia BG sa aplikuje za chodu motora, takže sa dostane aj do miest, kde nie je šanca ju mechanicky odstrániť. Patentovaná syntetická látka PEA je nehorľavá a dokáže aj za veľmi vysokých teplôt meniť uhľovodíkové usadeniny z pevného skupenstva na plynné. Tento systém sa prevádzkuje už viac ako 40 rokov. V ČR pôsobíme už do roku 2000 a výsledky sú viac ako veľmi dobré. Myslím, že nie je efektívnejší spôsob na odstraňovanie karbónových usadenín.
Profesionálna prístrojová dekarbonizácia BG Products má okamžitý účinok a nečakáte na vyjazdenie celej nádrže. Tiež účinok pre viac zanesené motory alebo motory s viditeľným problémom je výrazne vyšší. Avšak pokiaľ vozidlo nemá viditeľný problém, tak je jednoduchšie preventívne aplikovať kit BG Products pre kompletnú dekarbonizáciu s tromi rôznymi účinnými prípravkami.
Všetky výrobky BG Products sú samozrejme starostlivo testované v laboratóriu aj v prevádzke a pri správnom použití nemôže dôjsť k poškodeniu akýchkoľvek súčastí. Máme viac ako 50-ročné skúsenosti s vývojom produktov na dekarbonizáciu, preto nemusíte mať žiadne obavy. Len v ČR sa ročne vykoná niekoľko desiatok tisíc dekarbonizácií s výrobkami BG Products. Ich pravidelná aplikácia výrazne prispieva k predĺženiu životnosti motorov, jednotlivých systémov či iných mechanických častí, pre ktoré sú výrobky určené.
Nemusíte mať žiadne obavy, BG Products je profesionálna chémia, ktorá prechádza pravidelnou inováciou a zaoberáme sa jej vývojom viac ako 50 rokov. Sme celosvetovou profesionálnou jednotkou v tomto segmente. Len v ČR a SR robíme ročne desiatky tisíc aplikácií tejto chémie.
Aj pri použití prémiových palív sa nevyhnete zanášaniu spaľovacieho, palivového a emisného systému. Žiadne palivo nenahradí plnú silu profesionálneho produktu na dekarbonizáciu. Prémiové palivá zanášajú systém určite pomalšie, ale nie je to úplne eliminované. Preventívna dekarbonizácia (BG 208 alebo BG 245) aplikácií do palivovej nádrže (á 10.000 km) veľmi výrazne zníži mieru zanesenia úsadami a ochráni spomínané systémy. Ide o vysoko efektívny spôsob ochrany s minimálnym finačným zaťažením.
V súčasnosti dochádza k tvorbe húževnatých karbónových usadenín vo vstrekovaní, saní a spaľovacej komore vo väčšej miere, než tomu bolo v minulosti. Moderné motory pracujú vo vyšších teplotách a pri stále nižšej viskozite oleja s dlhými výmennými intervalmi dochádza k hyperoxidácii, zanášaniu sacích a spaľovacích systémov. Vplyv palív na udržanie systémov bez usadenín je pomerne malý. Pokiaľ chcete udržať motor v dobrej kondícii, tak preventívna aplikácia prípravkov BG Products pre dekarbonizáciu je veľmi dôležitá a zároveň pomerne lacná cesta udržujúca systémy spaľovania vo výbornej kondícii.
Nie je – vodík, ako vysoko horľavý plyn môže motor udržovať v chode, ale jeho čistiace schopnosti sú nulové. Tento plyn neobsahuje žiadne detergenty, ktoré by dokázali karbón (uhlíkaté zlúčeniny) nejako atakovať a rozpúšťať. Ak by sa niekto pokúsil doň pridať detergentné látky, tak by bolo nemožné ho udržať v plynnom skupenstve. Pokiaľ vodík vstúpi do spaľovacej komory, dôjde k jeho horeniu = pri horení sa vodík zlučuje s kyslíkom 2 H2 + O2 = vzniká vodná para = 2 H2O = sme si 100% istí, že vodná para nebude mať na uhlíkaté úsady v spaľovacej komore, ventiloch, výfukoch. úplne žiadny vplyv.
Ropné palivá sú kvapalné uhľovodíky (aromatické, alifatické, atď.), vytvárajúce sadze (pevné častice), ktoré vplyvom teploty a tlaku zanášajú sací systém, spaľovací systém, vstrekovače atď. Motorový olej, tiež ropného pôvodu (uhľovodík), sa dostáva do sacieho a spaľovacieho systému degradáciou a zmenou viskozity. Tým sa zvýši jeho prchavosť a množstvo usadenín sa zvyšuje. Účinná látka v prípravkoch BG Products, známa ako PEA (polyetheramín) a ďalšie podporné látky je vplyvom chemickej reakcie, teploty a tlaku opäť pretvára na kvapalné/plynné zloženie = takže sú transformované obdobne, ako bola počiatočná fáza paliva. Výsledné molekuly sú veľmi malé, bezpečne prechádzajú celým systémom a nezanášajú katalyzátory ani DPF. Naopak molekuly PEA, ktoré sa nenasýtia, pokračujú ďalej v tomto procese aj vo výfukovom systéme, kde tým tiež dochádza k odstráneniu usadenín. Preto je aj pri bežnej BG dekarbonizácii spaľovacieho, sacieho a olejového priestoru "pridruženým" efektom čistejší/priechodnejší DPF alebo katalyzátor. Priemerné číslo zníženia usadenín v DPF je 26 %. Pri BG dekarbonizácii môžete sledovať aj sprievodný jav, kedy z výfuku vychádza biely dym, ktorý sa okamžite v atmosfére rozptýli. Neobsahuje pevné častice, sadze, preto nie je dym čierny, čo by ukazovalo na veľké častice a postupné zanášanie systému. NIČ NEBEZPEČNÉHO NEPRECHÁDZA CEZ SPAĽOVACÍ PRIESTOR. ABSOLÚTNE BEZPEČNÉ PRE KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.
Ideálne je začať ihneď s prvou výmenou motorového oleja aplikáciou, a to aplikáciou prípravkov BG Products do starého aj nového oleja a taktiež do palivovej nádrže. Tým zaistíme odstránenie usadenín ihneď na začiatku. Tento proces opakovať vždy s výmenou motorového oleja.
Zmysel to určite má. Pokiaľ nemáte teraz vysokú spotrebu motorového oleja, tak klasická BG dekarbonizácia nebude problém (BG 109+112+245). Karbón v motore nič neutesňuje a jeho hromadenie spôsobuje veľké opotrebenie motora. Takže jeho odstránenie je vždy žiaduce. Áno, v niektorých prípadoch môže u opotrebovaných motorov dôjsť k zvýšeniu spotreby oleja tým, že sa uvoľnia piestne krúžky, ale zase nebudú „obrábať“ stenu valca. Prekrúžkovanie je mnohokrát lacnejšie ako výmena valcov. Dá sa použiť aj prípravok na zníženie spotreby oleja BG 107, ale len v prípade, že sa zvýši spotreba oleja. Na vstrekovače použite prípravky BG 245 alebo lepšie BG PD15.
Karbón ako taký nič neutesňuje a pôsobí abrazívne, takže jeho odstránením sa funkcia motora zlepší. Je nutné brať do úvahy, že BG Dekarbonizácia je preventívnym servisom a nedokáže robiť zázraky, takže motor, ktorý už je mechanicky poškodený, nie je schopné nič zachrániť. Pravidelné používanie prípravkov BG zabránite vzniku opotrebovania a hromadenia usadenín.
Pokiaľ má motor normálnu spotrebu oleja, tak nie je problém urobiť dekarbonizáciu aj pri motore cez 400.000 km. Výsledok bude veľmi citeľný. Pokiaľ motor vykazuje veľké mechanické opotrebenie, tak už dekarbonizácia na zlepšenie parametrov nebude mať veľký vplyv.
Účinná patentovaná látka PEA je nehorľavá a jej účinok na karbónové úsady je aj v celom výfukovom systéme, takže dochádza k odstráneniu určitého množstva usadenín aj z katalyzátora, lambda sondy a filtra pevných častíc.
Týmto ničomu veľmi nepomôžete, koncentrácia produktov je ideálna pre celú nádrž a na plný výkon nie je nutné už koncentráciu zvyšovať, ale potrebujete čas na riadny priebeh procesu dekarbonizácie. Pokiaľ sa produkt vyčerpá za 15 litrov, urobí oveľa menej práce ako za cca 60 litrov. Takže vždy aplikujete prípravky BG Products do plnej nádrže.
Áno, prípravky BG 245/208/PD15 nemajú vplyv na motorové oleje ani na iné materiály v motore. Preto môžete aplikovať kedykoľvek aj opakovane bez ďalších nutných zásahov, ako je výmena motorového oleja. My odporúčame minimálne každých 10 000 km.
Keďže sa usade menia na plynné skupenstvo a bezpečne odchádzajú výfukovým systémom, tak nie je nutné robiť po dekarbonizácii spaľovacieho priestoru výmenu motorového oleja. Toto neplatí pri dekarbonizácii sacieho systému naftových motorov, tu je veľké množstvo usadenín a spolu s touto dekarbonizáciou sa vykonáva aj servis olejového priestoru, takže je ideálne naplánovať dekarbonizáciu na termín výmeny motorového oleja.
Určite nie. Neaplikujete žiadne zázračné látky, ale iba látky, ktoré buď v oleji alebo palive už sú alebo látky, ktoré sú 100% kompatibilné, nemenia fyzikálne vlastnosti pôvodného produktu a sú takmer nezistiteľné.
Niektoré celosvetové automobilky BG produkty majú v prevetívnej, pravidelnej aplikácii pre svojich zákazníkov: FORD, GM, LINCOLN
Takže k žiadnemu porušeniu záruky nedochádza a ani nie je v rozbore oleja či paliva v laboratóriu nič zistiteľné, pretože tieto prvky tam sú vždy!
To je prejav u viacerých zakarbonovaných motorov, kde na začiatku dekarbonizácie sa môžu tieto symptómy vyskytnúť. Po vyjdení celej nádrže dôjde k postupnému upokojeniu, ako sa systémy čistia.
Automobilky uvažujú pri vývoji aj výrobe tak, že vozidlo vydrží počas jeho záruky v pomerne dobrom stave a problémy po záruke im už skôr prinášajú benefity. Výsledkom sú dlhé výmenné intervaly motorového oleja so stále nižšou viskozitou a taktiež znižujúci sa objem olejovej náplne. Pokiaľ by tento princíp fungoval, tak nemajú vozidlá po cca 50.000 najazdených km zanesené piestne krúžky, popr. sacie ventily. Dodatočným posilnením balíčka účinných aditív BG Products v oleji preto vytvoríte rezervu, ktorá aj pri dlhom intervale výmeny motorového oleja zamedzí vzniku usadenín. Samozrejme je ideálny aplikovať pred výmenou oleja prípravok BG 109 na dokonalú očistu olejového priestoru a piestnych krúžkov a 1x za cca 15000 km aplikovať do nádrže prípravok BG 245/208 podľa typu motora. Takto periodicky sa opakujúca prevencia je maximálna ochrana pre celý systém vstrekovania, spaľovania a výfukový systém.
Prípravok BG EPR 109 nalejte do starého zahriateho oleja pred jeho výmenou. Naštartujte a nechajte pracovať motor v režime 1200 ot/minútu bez jazdy. Po aplikácii čo najskôr vymeňte motorový olej a olejový filter. Nenechajte motor vychladnúť!
Každý výrobok BG Products funguje pri správnej prevádzkovej teplote motora. Pokiaľ je motor studený, tak je proces dekarbonizácie obmedzený. Vybehnutie celej nádrže naraz je lepším variantom, ale aj postupné vychádzanie nádrže, kedy vozidlo dosiahne prevádzkovú teplotu, nie je problémom. Pokiaľ jazdíte iba krátke vzdialenosti, kedy nedôjde k zahriatiu motora, potom je účinok dekarbonizácie výrazne obmedzený.
Určite nie! K správnemu procesu je aj dôležitý čas pôsobenia produktu. Koncentrácia je veľmi vysoká a nastavená na plnú nádrž. Produkt urobí viac práce po vyjdení celej nádrže, než za cca 1 hodinu, kedy prejde spaľovacím systémom veľmi rýchlo.
Prípravok BG EPR 109 nalejte do starého zahriateho oleja pred jeho výmenou. Naštartujte a nechajte pracovať motor v režime 1200 ot/minútu bez jazdy. Po aplikácii čo najskôr vymeňte motorový olej a olejový filter. Nenechajte motor vychladnúť!
Prípravok BG PD15 je silnejší a koncentrovanejší produkt pre motory, ktoré nikdy neprešli dekarbonizáciou alebo majú väčšie viditeľné problémy (nepravidelný chod motora, emisie a ďalšie). Aplikácia slúži ako prvý krok k dekarbonizácii u týchto motorov. V ďalších krokoch už môžete aplikovať prípravok BG 245. Avšak prípravok BG PD15 môžete aplikovať aj opakovane, záleží na vašom rozhodnutí.
Každý výrobok BG Products funguje pri správnej prevádzkovej teplote motora. Pokiaľ je motor studený, tak je proces dekarbonizácie obmedzený. Vybehnutie celej nádrže naraz je lepším variantom, ale aj postupné vychádzanie nádrže, kedy vozidlo dosiahne prevádzkovú teplotu, nie je problémom. Pokiaľ jazdíte iba krátke vzdialenosti, kedy nedôjde k zahriatiu motora, potom je účinok dekarbonizácie výrazne obmedzený.
BG aditivácia je maximálne nastavená na výkon a maximálnu koncentráciu účinných látok. Primárne ide o čistiacu funkciu, ďalšou funkciou je náhrada lubrikantu, ktorý v nafte už v podstate nie je a vstrekovače s čerpadlom tak nie sú mazané. Oxidačná stabilita nafty je druhým faktorom - antioxidanty z nafty miznú. Tretím faktorom je tvorba a zhlukovanie sadzí v nafte pri ich spaľovaní, čo zanáša emisný systém (EGR, DPF). Účinná látka nie je vôbec agresívna ani toxická. Reaguje iba na molekuly uhlíka a uhlíkatých zlúčenín. K ostatným materiálom, atómom a zlúčeninám je absolútne ľahostajná. Toto všetko je v aditívach BG Products obsiahnuté vo forme, ktorá nezvýši emisné limity. Práve naopak. Výsledok je nižšie opotrebenie vstrekovania, čerpadlá, menšie zanesenie EGR, DPF av neposlednom rade spaľovanie, ventily bez usadenín. Výsledná cena paliva bude o cca 0,70 Sk vyššia, avšak výkon výslednej nafty úplne excelentný.
Určite nie! K správnemu procesu je aj dôležitý čas pôsobenia produktu. Koncentrácia je veľmi vysoká a nastavená na plnú nádrž. Produkt urobí viac práce po vyjdení celej nádrže, než za cca 1 hodinu, kedy prejde spaľovacím systémom veľmi rýchlo.
Prípravok BG 112 DOC aplikujte do nového motového oleja po jeho výmene. Môžete ho použiť aj v priebehu výmenného intervalu, kedy posilníte výkon existujúceho oleja. Ideálne je však vždy začať s novou náplňou motorového oleja.
Môžem BG prípravky aplikovať do systému s remeňom v olejovom kúpeli? 100% ÁNO! látky v BG produktoch neovplyvňujú funkciu a vlastnosti gumových, gumových a dlaších podobných materiálov.
Odporúčanie je iba 1200 ot/min bez pohybu vozidla. Krátke popojenie v servise na miesto výkonu práce nie je problémom.